Ganges
Indie, XVII wiek. Potężnym państwem władają wielcy Mogołowie. Czas rozkwitu imperium, w którym powstają imponujące budowle, takie jak Taj Mahal, czy Czerwony Fort.
Century: Nowy Świat to trzecia gra z popularnej serii Century, która spina całość w unikatową trylogię. Kluczowym elementem pomysłu na serię Century, jest założenie, że każda z gier jest całkowicie niezależnym i odmiennym mechanicznie produktem, a jednocześnie mogą się ze sobą łączyć.
Nie inaczej jest w tym przypadku! Jeśli nabędziesz Century: Nowy Świat, a masz już w swojej kolekcji Century: Korzenny Szlak i (lub) Century: Cuda Wschodu - będziesz mógł zagrać w siedem różnych gier, z których każda będzie miała inne zasady!
Century: Nowy Świat wprowadzi Was w codzienność pionierów i odkrywców Ameryki Północnej. Waszym zadaniem będzie sprowadzanie na miejsce kolejnych osadników, odkrywanie nowych ziem, rozbudowa osad oraz oczywiście handel, stanowiący podstawowy element wszystkich gier z serii Century.
Ostatnia część trylogii to zupełnie inna, świeża mechanika prezentująca ciekawe podejście do popularnego gatunku worker-placement. Gra jest szybka, reguły proste (wciąż 1 karta zasad!), a głębia rozgrywki i mnogość wyborów zaskoczą nawet wytrawnych graczy.
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Indie, XVII wiek. Potężnym państwem władają wielcy Mogołowie. Czas rozkwitu imperium, w którym powstają imponujące budowle, takie jak Taj Mahal, czy Czerwony Fort.
The year is 1430, a time of unrest and upheaval in the Holy Roman Empire. Echoes of the Papal Schism are still heard in all the lands, the Turks advance in the Balkans, and the Hussite Wars ravage Bohemia.
Do dynamicznego rozwoju Nowy Świat potrzebuje ciężkiej pracy swoich mieszkańców: nieustraszonego plantatora, przedsiębiorczego budowniczego, życzliwego burmistrza, mądrego zarządcy, sprawnych kupców, dzielnego kapitana i wytrwałych poszukiwaczy. W trakcie kolejnych lat będziesz obejmować różne posady, wcielając się w poszczególne role, co przełoży się na punkty zwycięstwa.
Jest rok 1729, Francja przed rewolucją, arystokracja wciąż trzyma w ręku władzę i potęgę. Jesteś zamożnym, wykształconym człowiekiem, dużo podróżujesz i widzisz, że nadchodzą zmiany, że szykuje się nowy czas, czas, na który twój ród musi się dobrze przygotować. Znajdź nowych sojuszników.
W uroczej dolinie Everdell, pod gałęziami wysokich drzew, wśród omszałych głazów, rozwija się cywilizacja leśnych zwierząt. Wiele lat minęło od jej początków i wreszcie nadszedł czas, by odkryć nowe tereny i zakładać zupełnie nowe miasta. Gdy zasiądziesz do gry, wcielisz się w lidera grupy stworzeń, które wyruszą na podbój nieznanego. Trzeba będzie zbudować wiele budynków, poznać nowe stworzenia i dać się ponieść nadchodzącym wydarzeniom. To będzie pracowity rok!
Rok 1289. Chcąc wzmocnić granice królestwa Francji, król Filip IV Piekny postanowił wybudować nowy zamek. Dotychczas Caylus było tylko skromną wioską, ale już wkrótce w pocie czoła będą się tutaj uwijać przyciągnięci wielkimi perspektywami robotnicy i rzemieślnicy.
Przenieśmy się w czasie do roku 1670. Zaraza szalejąca w Europie Środkowej od 1348 roku w końcu została przezwyciężona. Na nowo odżywa cywilizacja. Ludzie coraz częściej odnawiają i rozbudowują swoje domostwa. Łąki przekształca się w użytki rolne, na których uprawia się zboże i warzywa. Głód panujący przez ostatnie lata spowodował, że ludzie jedzą teraz więcej mięsa (nawyk, którego my - ludzie żyjący w dostatku - nie porzuciliśmy do dnia dzisiejszego).
Vasco da Gama to gra, która opowiada o portugalskich odkryciach, które miały miejsce w XV wieku. Gracze wcielają się w rolę bogatych kupców, którzy pod patronatem Vasco da Gama, poszukują najlepszego szlaku handlowego do Indii. Ich droga wiedzie poprzez wybrzeża Afryki aż do portu Kalikut.
Madeira to zaawansowana gra ekonomiczna dla 2 do 4 graczy. Zarządzanie surowcami to klucz do sukcesu.
Warszawa to miasto wyjątkowe. Mówi się o nim, że „przeżyło własną śmierć” i jest w tym sporo prawdy. Stolica Polski została w większości zniszczona podczas drugiej wojny światowej, a jej odbudowa była wyjątkowym procesem urbanistycznym. Miejska tkanka Warszawy to połączenie wytwornych budynków z czasów saskich, architektury międzywojennej, socjalistycznych bloków i współczesnej zabudowy.
In Ancient Greece, a leader of a polis or “city-state” worshipped the mighty Olympian gods for the wisdom to lead. With the favor of the gods these leaders developed their polis’ population and culture, waged wars, and erected magnificent buildings and temples. Now you have been chosen by the gods to lead one of these poleis; oversee your people’s path to greatness.
W grze Terra Mystica każdy z graczy obejmuje dowodzenie nad jedną z 14 ras i stara się rozwijać szybciej i bardziej efektywnie niż przeciwnicy. Terra Mystica to świat pełen magii, jego mieszkańcy są w stanie przekształcać teren, na którym żyją. Każda rasa ma swój ulubiony rodzaj terenu i tylko na tym terenie może budować.
The players act as traders trying to get victory points for building a network of offices, controlling cities, collecting bonus markers or for other traders using the cities they control. After controlling a line between two cities with your pawns you can decide to build an office (and maybe also establish control and/or get a bonus marker) or to get a skill improvement from some of the cities.