Chorągwie Aktywacyjne...
Zestaw 10 chorągwi używanych w celu oznaczania aktywacji jednostek. Każda chorągiew umieszczona na podstawce piechoty, idealnie pasuje w otwór na tacce.
Okrucieństwo i sadyzm wykazywane przez Ród Boltonów nie są zarezerwowane wyłącznie dla ich wrogów. Dowódcy ich oddziałów mogą być równie surowi dla swoich podwładnych, co dla pojmanych żołnierzy. Walton Nagolennik, Grabarz i Skwaszony Alyn mają swoje własne formy okrucieństwa, które stosują wobec innych.
Okrucieństwo i sadyzm wykazywane przez Ród Boltonów nie są zarezerwowane wyłącznie dla ich wrogów. Dowódcy ich oddziałów mogą być równie surowi dla swoich podwładnych, co dla pojmanych żołnierzy. Walton Nagolennik, Grabarz i Skwaszony Alyn mają swoje własne formy okrucieństwa, które stosują wobec innych. Ben od Kości, Tybald i Damon Zatańcz-ze-mą dokonują swoich okrucieństw z sadystyczną radością. Jednak nawet oni muszą być ostrożni, ponieważ jeśli kiedykolwiek narażą się na gniew swych władców, ich okrutne metody mogą zostać obrócone przeciwko nim. Cóż, bycie podwładnym Boltonów, to stąpanie na ostrzu noża, czasem również w dosłownym tego słowa znaczeniu..
W pudełku znajduje się:
7 Figurek
7 Kart Dodatków
1 Karta Stronnika
6 Kart Taktyk
Modele z tego zestawu są już złożone i gotowe do gry. Polska wersja gry w angielskim pudełku.
Na razie nie dodano żadnej recenzji.
Zestaw 10 chorągwi używanych w celu oznaczania aktywacji jednostek. Każda chorągiew umieszczona na podstawce piechoty, idealnie pasuje w otwór na tacce.
Podczas gdy prawie wszyscy w Westeros nazywają ich Dzikimi, mieszkańcy arktycznych lasów i tundry na północ od Muru mówią o sobie po prostu Wolni Ludzie. Choć mogą sprawiać wrażenie niezdyscyplinowanego motłochu, dzięki sprytowi i zaskakującym manewrom Wolni Ludzie potrafią wygrywać starcia ze znacznie lepiej uzbrojonymi i wyszkolonymi wojskami. Dodatkowo sprzymierzyli się z olbrzymami z dalekiej północy, z których każdy sam stanowi jednoosobową armię. Lekceważenie Wolnych Ludzi na polu walki to bardzo krótka droga do własnego grobu.
Opancerzeni tylko w swoją wiarę i uzbrojeni jedynie w drewniane pałki lub inne resztki wyrzucone na brzeg, Utopieni Ludzie są zaskakująco skutecznym wsparciem dla oddziałów maszerujących pod sztandarem z Krakenem. Ich obecność na placu boju jest oznaką przychylności Utopionego Boga, dzięki czemu jego wyznawcy nie czują bólu z krwawiących ran i mogą z całą siłą uderzać na wroga. Choć jest ich niewielu, wiara Utopionych Ludzi jest tak silna, że nawet zabójcze ciosy nie robią na nich wrażenia.
Choć są zdolni do przeprowadzania skutecznych ataków, Halabardnicy Lannisterów specjalizują się w działaniach i formacjach defensywnych. Wrogowie powinni zastanowić się dwa razy przed przypuszczeniem szarży na ich umocnione pozycje. Halabardnicy powinni szczególnie uważać na manewry oskrzydlające oraz ataki dystansowe. Jednak gdy są odpowiednio dowodzeni, zabójcze ostrza ich halabard nie przepuszczą nikogo i niczego.
Zgodnie z uwielbianą przez Baratheonów doktryną jak najcięższych pancerzy, na wyposażenie Światłonośców R`hllora składają się łuskowa koszulka oraz płytowy hełm. Czyni ich to odporniejszymi na bezpośrednie ataki od jakichkolwiek innych jednostek łuczniczych. Dodatkowa ochrona przydaje się w posługiwaniu się ich najgroźniejszą bronią – ogniem. Groty strzał Światłonośców są zanurzane w oleju i podpalane tuż przed wystrzeleniem. Olej jest lepki i choć szybko się wypala, trafieni takimi pociskami błyskawicznie stają w płomieniach.
Ziemie Westeros zbyt dobrze znają czas miecza i topora. Zbyt dużo krwi zostało na nich przelane w ostatnich latach. W takich właśnie niespokojnych czasach są ludzie którzy nie chcą podporządkować się jednemu władcy. Zamiast tego starają się osiągnąć własne cele, marzenia – czy po prostu chcą zarobić. I nawet tacy bohaterowie, o często wątpliwej motywacji, mogą efektywnie wpływać na pole bitwy.
Ród Lannister zrobi wszystko co w jego mocy (a szczególnie w mocy jego głębokiej sakiewki) by utrzymać się na Żelaznym Tronie. Skarbce zostały otwarte zaś werbownicy ściągają najlepszych z najlepszych aby przewodzili rodowym wojskom. Ci weterani służą swoim wieloletnim doświadczeniem, latami treningów i zwykłą przebiegłością rzadko spotykanymi wśród typowych żołdaków. Dzięki ich obecności zwykły oddział może zamienić się w elitarną jednostkę siejącą postrach na polu bitwy.
Choć niektóre wielkie rody walczące w Wojnie Pięciu Królów stawiają na grube i ciężkie zbroje, Ród Martell preferuje mobilność i wzajemne wspieranie się jednostek na polu walki. Włócznicy Martellów na pustynnych szatach noszą tylko lekkie pancerze, aby nie przegrzewać się w ich niegościnnym, rodzimym klimacie i jednocześnie zachować szybkość i sprawność. Ich sztandarowa broń, włócznie, pozwalają im zatrzymywać szarże wrogiej kawalerii. Dzięki ruchliwości i znakomitemu wyszkoleniu stanowią zawsze trzon oddziałów bojowych Martellów.
Choć Wolni Ludzie nie mają dostępu do zaawansowanego uzbrojenia, nadrabiają te braki sprytem i przebiegłością. Myśliwi Wolnych Ludzi potrafią zasłać całe pole bitwy spowalniającymi wnykami i wymyślnymi pułapkami. Co prawda taktyka ta rzadko powoduje trwałe straty, ale nie o zabijanie w niej chodzi. Jednostki kawalerii poruszają się wolniej i ostrożniej w obawie o swoje wierzchowce, podobną bojaźliwą ostrożność zachowuje piechota. Myśliwi tylko czekają, aby zasypać gradem strzał takie znękane oddziały, które zapuszczają się zbyt blisko nich.
Ród Umber nie słynie ze swojej kawalerii, jednak jak wszystkie jego jednostki – również jeźdźcy Ostatniego Domostwa stanowią śmiercionośną siłę. Grasanci nie są tak ciężko opancerzeni jak większość kawalerzystów, ale atakują z niepohamowaną furią. Atak na wroga od flanki lub od tyłu oznacza szybką i straszliwą śmierć. Te wojska uosabiają ducha Północy, gdzie przetrwanie zależy od szybkich i bezlitosnych decyzji.
Przywódcy, strażnicy, uciekinierzy i bestia uzupełniają siły rodu Starków w Wojnie Pięciu Królów. Meera i Jojen Reed użyczają swych śmiercionośnych umiejętności dowódcom walczącym pod sztandarem z Wilkorem, podczas gdy Osha Włóczniczka, Rickon Stark i jego przerażający wilkor Kudłacz inspirują oddziały do gromadzenia się wokół młodego dziedzica Starków.
Ród Stark znany jest ze swojej lojalności, wytrzymałości i przede wszystkim wierności. Wszystkie te cechy widać szczególnie wśród wielkich przywódców walczących w jego szeregach. Każdy ze służących pod herbem wilkora jest ekspertem w jakiejś dziedzinie walki. Rodrik Cassel i Howland Reed specjalizują się w oddziaływaniu na przeciwnika i znajdowaniu jego słabych punktów. Brynden Tully i Eddard skupiają się na taktyce i strategii użycia własnych wojsk. Obecność Brana, jego towarzysza Hodor i Wilkora Lato zwiększa odwagę obrońców i pozwala łatwiej utrzymać nadwyrężone linie. Wszyscy bohaterowie z tego pudełka będą niezbędni aby wygrać wojnę o Westeros.
Wyspecjalizowane zespoły Budowniczych Nocnej Straży są w stanie konstruować mobilne Miotacze Kamieni bezpośrednio na polu walki. Machin tych nie powinno się nazywać katapultami, gdyż są one znacznie mniejsze i w przeciwieństwie do nich potrafią miotać tylko kamienie. Zasada ich działania jest jednak podobna. Dobrze wyszkolona załoga Miotacza Kamieni potrafi wyrzucać zabójcze pociski w sam środek wrogich formacji. Nawet najcięższa piechota pozostaje bezbronna wobec lecącego z nieba gradu wielkich kamieni.
Królewska Przystań dość powszechnie uważana jest za bezpieczne miejsce do życia – porządek i spokój na jej ulicach i w alejkach utrzymują liczne patrole Złotych Płaszczy. Zawsze zwarci i gotowi, wymierzają sprawiedliwość z żelazną konsekwencją. A czyja to będzie sprawiedliwość? W Królewskiej Przystani rządzą Lannisterowie, a Złote Płaszcze klękają przed Żelaznym Tronem. Mówcie źle o królu na własne ryzyko.
Bogactwo Lannisterów jest powszechnie znane na całym świecie, a w jego blasku ogrzewa się nawet najbardziej szeregowe wojsko. Siły Rodu Lannister dysponują przewagą na polu walki dzięki mocnym pancerzom, ciężkim stalowym tarczom i poczuciu niezniszczalności, jakie im to wszystko daje. Większość wrogów Rodu Lannister okazuje się niezdolna do zrobienia nawet najmniejszego wyłomu w tak zwartych szeregach.
Zestaw 10 chorągwi używanych w celu oznaczania aktywacji jednostek. Każda chorągiew umieszczona na podstawce piechoty, idealnie pasuje w otwór na tacce.