Było sobie życie: Olimpiada
Było sobie życie: Olimpiada to gra planszowa, która proponuje zabawę w zawody sportowe. Możesz rozegrać mecz piłki nożnej, powalczyć w turnieju skoku o tyczce albo wziąć udział w chodzie sportowym.
Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę?
Bezpieczeństwo
Szybka dostawa
Bezproblemowy zwrot
Chrzęst raków wgryzających się w lód. Zmęczona ręka wbijająca czekan w śnieżną ścianę. Ciężki oddech, gdy z wysiłkiem podrywasz ciało, by znów przesunąć się o pół metra w górę. Jeszcze tylko 100... 50 metrów dzieli Cię od szczytu K2, jednego z najtrudniejszych ośmiotysięczników. Stojąc w oślepiającym słońcu patrzysz w dół, gdzie czeka na Ciebie namiot. Jednak by do niego dotrzeć musisz przejść przez szalejącą na najtrudniejszym odcinku śnieżycę. Czy dasz radę?
W grze K2 każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy.
Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych przez niego punktów zwycięstwa. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej drogi na szczyt, optymalne stawianie namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt.
Himalaizm to dziwny sport, z jednej strony alpinista w czasie wspinaczki musi krok po kroku pokonywać siebie – swoje słabości, ograniczenia; z drugiej musi walczyć z górą, z pogodą.
Adam Kałuża, "Wyprawa rusza dalej"
Zawartość pudełka:
1 dwustronna plansza
5 plansz aklimatyzacji himalaistów (po jednej dla każdego gracza)
12 kafli pogody (6 letnich i 6 zimowych)
90 kart akcji graczy (po 18 dla każdego gracza)
5 kart ratunku (po 1 dla każdego gracza)
20 żetonów ryzyka
20 drewnianych pionków himalaistów (po 4 dla każdego gracza)
10 drewnianych pionków namiotów (po 2 dla każdego gracza)
drewniany znacznik pogody
znacznik pierwszego gracza
instrukcja
Na razie nie dodano żadnej recenzji.