Śladami Darwina

Wysłuchaj zaczepki, wybierz celną ripostę i… módl się, żeby nie zostać zwolnionym! Morda, szefie! to nowa wersja imprezowej karcianki, ściśle związana z korporacyjnym światem. Podczas rozgrywki jedna osoba wciela się w szefa, który rzuca słowne wyzwania swoim podwładnym. Każdy z nich decyduje, która z zabawnych odpowiedzi wpasuje się humor przełożonego. Ten, kto trafi najgorzej, szybko zostanie uciszony…

129,89 zł
Ilość
Przedsprzedaż do: 10.11.2023

Wyrusz w podróż i zbieraj informacje o zwierzętach!

Od wyprawy Charlesa Darwina dookoła świata minęło 20 lat. Przyrodnik pisze teraz książkę „O powstawaniu gatunków” i chce zebrać nowe dane dotyczące życia zwierząt, zwłaszcza tych występujących na obszarach, na których nie prowadził badań, czyli w Ameryce Północnej, Azji i części Afryki. Sam nie jest już młody, a poza tym poświęca wiele czasu na pisanie i opiekę nad rodziną. Dlatego powierza tę misję badaczom poleconym przez Towarzystwo Królewskie w Londynie.

Śladami Darwina to prosta i przyjemna gra rodzinna oparta o zbieranie zestawów kafelków. Podczas zabawy wcielacie się w młodych przyrodników, którzy właśnie weszli na pokład okrętu Beagle. Wyruszacie na wyprawę, w trakcie której będziecie badać różne gatunki zwierząt, eksplorować teren i sporządzać mapy, publikować swoje odkrycia i formułować teorie. Każdy dąży do tego, aby zdobyć więcej punktów zwycięstwa niż rywale, czyli mieć największy wkład w powstanie dzieła Darwina!

Na czym to polega?

Podczas rozgrywki uczestnicy wykonują kolejno swoje tury, a każda z nich składa się z 2 kroków:

  1. Badanie zwierzęcia lub inspirowanie się pracą postaci, podczas którego przyrodnik wybiera 1 z 3 kafelków z kolumny albo rzędu, przy którym znajduje się figurka okrętu Beagle, i umiesz­cza go w swoim brulionie.
  2. Podróż na okręcie Beagle, czyli przesunięcie figurki o odpowiednią liczbę pól w zależności od tego, który kafelek wybrał w poprzednim ruchu.

Każdy z kafelków dostępnych na planszy zapewnia jakiś bonus: czasem jest to stała liczba punktów, innym razem przedmioty, które będą punktowały w zależności od tego, ile ich mamy. Wpływające na siebie elementy są sercem całej gry, a ich umiejętne wykorzystanie przybliży nas do zwycięstwa. Bonusy otrzymujemy też za kończenie rzędów i kolumn, a także żetony teorii, które możemy zdobywać w trakcie gry. 

Zabawa kończy się, gdy każdy z graczy umieści dokładnie 12 kafelków w swoim brulionie. Zwycięża osoba, która zebrała najwięcej punktów po uwzględnieniu wszystkich premii.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To niezwykle prosta pod względem zasad, a jednocześnie maksymalnie angażująca gra w zbieranie zestawów. Jest przystępna dla nowych graczy, daje też wiele możliwości strategicznych.
  • Gra nieustannie zmusza nas do decydowania, jaki ruch będzie najbardziej opłacalny. Kończenie rzędów i kolumn zapewnia nam dodatkowe punkty, z drugiej strony za każdym razem, gdy przykryjemy jakiś kafelek innym, otrzymujemy żeton teorii, a wraz z nim bonusowe punkty na koniec gry. To od nas zależy, jaką strategię wybierzemy tym razem.
  • Mnogość dostępnych kombinacji kafelków zwierząt i postaci, a także dodatkowe cele, które ukierunkowują nasze działania sprawiają, że mamy do wypróbowania mnóstwo opcji, a poszczególne rozgrywki znacząco różnią się od siebie.
  • W instrukcji znajdziesz ciekawostki zarówno o życiu samego Darwina, jak i o rozmaitych gatunkach zwierząt, a kafelki pozwalają poznać miejsca ich występowania.

Zawartość:

  • plansza
  • 5 brulionów przyrodników
  • 69 kafelków zwierząt i postaci
  • 28 płytek teorii
  • figurka okrętu Beagle
  • żeton Darwina
  • 41 różnych żetonów
  • materiałowy woreczek
  • notes punktacji
  • instrukcja

5902650618824

Opis

Autor:
Grégory Grard, Matthieu Verdier
Wiek:
od 8 lat
Czas gry:
30 minut
Liczba graczy:
2-5 graczy

Komentarze

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz swoją opinię

Śladami Darwina

Wysłuchaj zaczepki, wybierz celną ripostę i… módl się, żeby nie zostać zwolnionym! Morda, szefie! to nowa wersja imprezowej karcianki, ściśle związana z korporacyjnym światem. Podczas rozgrywki jedna osoba wciela się w szefa, który rzuca słowne wyzwania swoim podwładnym. Każdy z nich decyduje, która z zabawnych odpowiedzi wpasuje się humor przełożonego. Ten, kto trafi najgorzej, szybko zostanie uciszony…

Napisz swoją opinię

Polecamy również:

Robin Hood