Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”).
W związku z remanentem przez kilka dni mogą pojawiać się przejściowe problemy z prawidłową dostępnością produktów. Przed złożeniem zamówienia prosimy o kontakt mailowy celem potwierdzenia dostępności danego produktu. Produkty GW mają czas realizacji około miesiąca.

    La Citta

    121,05 zł
    Ilość
    Nie ma wystarczającej ilości produktów w magazynie


    redeem
    Kupując ten produkt możesz zebrać 12 punktów lojalnościowych . Twój koszyk będzie zawierał 12 punktów Punkty możesz wymienić na kod rabatowy 1,20 zł .


     

    Bezpieczeństwo

     

    Szybka dostawa

     

    Bezproblemowy zwrot

    Każdy gracz wciela się w rolę włoskiego księcia i rozpoczyna grę mając dwa miasta. Pierwszym budynkiem znajdującym się w każdym mieście jest zamek. Każdy zamek stanowi na początku rozgrywki dom dla 3.000 ludzi. Ludzie ci są reprezentowani przez 3 małe figurki określane mianem obywateli.

    Podczas gry celem każdego z graczy jest zwiększanie populacji w swoich miastach początkowych oraz zakładanie i rozwój nowych miast. Podstawą do rozwoju jest populacja: każdy nowy budynek
    w mieście musi być zajęty przez figurkę obywatela reprezentującą 1.000 ludzi.

    Podstawowym zadaniem gracza jest zdobywanie pożywienia dla jego ludzi. Kiedy populacja w miastach należących do gracza rośnie, muszą także wzrastać zasoby jedzenia. Jedzenie jest dostarczane przez zamki i domy rolników, kiedy te zostaną wzniesione obok ziem uprawnych. Jednak ze wzrostem miast związane są inne ograniczenia. Populacja miasta nie może przekroczyć 5.000
    (5 figurek obywateli), jeżeli w mieście nie ma rynku. Populacja miasta nie może przekroczyć 8.000
    (8 figurek obywateli) jeżeli w mieście nie ma fontanny lub łaźni publicznych, które muszą być wzniesione obok jeziora. Jeżeli w mieście znajdują się zarówno rynek oraz źródło wody, populacja miasta może być nieograniczona. Ludzie czują się bezpieczni, kiedy spełni się ich podstawowe wymagania i zaczynają wtedy poszukiwać nowych potrzeb, które miasto może spełnić.

    Kiedy miasta się rozbudowują i starają się zapewniać usługi dla swoich mieszkańców, gracze wznoszą nowe budynki, takie jak pomniki (dla podniesienia kultury), szkoły (dla podniesienia edukacji) oraz łaźnie publiczne (dla podniesienia zdrowia). Raz do roku ludzie wyrażają swoją opinię na temat tego, która z tych trzech dziedzin jest dla nich najważniejsza. Jeżeli wybiorą kulturę, najważniejsze będą budynki z białymi łukami. Jeżeli wybiorą edukację, najważniejsze będą budynki
    z czarnymi łukami, a jeżeli wybiorą zdrowie, najważniejsze będą budynki z niebieskimi łukami.

    Na przykład, jeżeli ludzie wybiorą kulturę, mieszkańcy każdego miasta porównują kulturę swojego miasta (liczbę białych łuków znajdujących się na budynkach wzniesionych w mieście), ze wszystkimi sąsiednimi miastami. Jeżeli w sąsiednim mieście poziom kultury będzie wyższy, 1.000 ludzi
    (1 figurka obywatela) przenosi się do tego miasta. Może zdarzyć się, że miasto utraci kilka figurek obywateli na rzecz kilku sąsiednich miast, które w lepszy sposób realizują potrzeby. Jeżeli w wyniku takich przemieszczeń, w mieście nie będzie się znajdowało wystarczająco figurek obywateli do zaludnienia budynków (jedna figurka na budynek), nadmiarowe budynki muszą zostać zburzone. Na przykład, jeżeli zostaje zburzony dom rolnika, miasto traci jedzenie dostarczane przez dany dom rolnika. Ta strata pożywienia może zaowocować kolejnymi utratami ludności, kiedy obywatele nie mają co jeść. Tak więc, podczas jednego roku, miasto, które nie dotrzymało kroku sąsiadom może sprowadzić na siebie katastrofę, która może do końca gry zaważyć na jego rozwoju.

    Ta rywalizacja pomiędzy miastami kieruje podczas gry poczynaniami graczy. Na początku rozgrywki, kiedy miasta są w pewnym stopniu odizolowane od siebie, gracze mają czas na zaplanowanie
     i rozbudowanie swoich miast, mając na uwadze przyszłość. Jednak, kiedy miasta rozbudują się
     i będą znajdowały się bliżej niż trzy pola od innych miast, rozpoczyna się rywalizacja, a gracze muszą wznosić budynki, aby zrealizować potrzeby ludzi, ponieważ w przeciwnym wypadku mieszkańcy wyemigrują do miasta, które lepiej odpowiada ich wymaganiom. Tak więc, mądry gracz będzie uważnie śledził rozwój sąsiednich miast. Kiedy miasta będą ze sobą sąsiadować, stanie się to okazją do przyciągania obywateli z drugiego miasta.

    Na końcu gry zwycięzcą zostaje gracz, który najlepiej zarządzał rozwojem swoich miast, zapewniając swoim ludziom pożywienie, którego zawsze potrzebują oraz zdrowie, edukację i kulturę, których czasem pożądają.


    Do gry nie jest wymagana znajomość języka obcego, a szybkie poznanie reguł gry umożliwi Ci dołączona polska instrukcja.

    PUDEŁKO ZAWIERA:
    1 plansza
    141 żetonów budynków
    22 żetony terenu
    130 figurek obywateli
    20 figurek obywateli
    32 złote monety
    65 znaczników jedzenia
    74 karty
    27 kart głosu ludu
    15 kart akcji
    32 karty polityki
    5 kart pomocniczych
    1 znacznik pierwszego gracza
    instrukcja

    Kosmos
    Am121

    Komentarze

    Napisz swoją opinię

    La Citta

    Napisz swoją opinię

    Polecamy również:

    Robin Hood