Nietuzinkowa gra karciana z wykorzystaniem pionków oraz planszy, którą sami tworzycie poprzez losowe rozłożenie kart.
Wciel się w rolę rycerza i ścigaj się z przeciwnikami przez labirynt drzwi, gdzie za każdym rogiem czeka niespodzianka. Dzięki kartom akcji otwieraj i zamykaj przejścia, aby jak najszybciej wydostać się z lochu, zostawiając w tyle swoich rywali. Sprytna strategia i właściwe karty pozwolą Ci spowolnić przeciwników i wykorzystać przewagę.
Jak grać?
- Przetasujcie kartoniki i rozłóżcie je przed sobą losowo na płaskiej powierzchni stroną z kolorowymi drzwiami do góry. Upewnijcie się, że kartoniki leżą w równych rzędach i zostawcie trochę przestrzeni między nimi, aby móc je łatwo odwracać na drugą stronę.
- Każdy uczestnik wybiera swoją postać i umieszcza ją przy najbliższej sobie krawędzi utworzonego z kartoników labiryntu. Na każdym boku może stać tylko jeden gracz. W rozgrywce dla 2 uczestników gracze muszą ustawić pionki naprzeciwko siebie.
- Zaczyna ten gracz, który najbardziej przypomina wybranego przez siebie rycerza. Następnie kolejka krąży zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Pierwszy gracz dobiera kartę ze stosu, tak by na ręce mieć 4 karty, następnie zagrywa kartą i jeżeli chce, to rusza postacią. By wystartować, gracz wybiera drzwi wzdłuż boku, przy którym stoi, za pomocą klucza tego samego koloru. Jeśli drzwi nie są w żaden sposób zablokowane gracze posuwają się w głąb zamku, rozpoczynając ucieczkę z lochu. Każdy gracz może przemieścić się w swojej rundzie tylko o jeden kartonik. Możecie iść do przodu, cofać się lub przesuwać na boki. Pionki nie mogą jednak przemieszczać się na skos, chyba, że gracz użyje specjalnej karty i uaktywni tajne przejście.
- Gdy wkroczysz do lochu i zostaniesz zablokowany z każdej strony, zawsze możesz się wycofać do punktu wyjścia, drogą, którą przeszedłeś i następnie znaleźć przejście przez inne drzwi. Na kartoniku może stać tylko jeden gracz, jeżeli ktoś w ten sposób blokuje Ci przejście, Twoja strata! Jeżeli zabraknie kart do dobierania, przetasujcie stos zużytych kart i stwórzcie w ten sposób nowy stos z kartami.
- Zawartość pudełka:
-
- 6 pionków rycerzy
- 6 podstawek
- 40 kartoników drzwi
- 28 kart kluczy
- 10 kart kościo-kluczy
- 6 kart kłódek
- 5 kart tajnych przejść
- 3 karty piły
- 2 karty siatki
- karta z zasadami gry
- instrukcja