Dziwne... Plansza, która ciągle się zmniejsza i dwóch graczy używających tych samych kul... Z początku może wydawać się to niezwykłe, jednak jak tylko grający przyzwyczają się do tego, to odkryją, że jest wiele sposobów na zdobycie przewagi. Kluczem do zwycięstwa jest zagranie w odpowiedniej chwili na odpowiednie miejsce odpowiedniej kuli.
ZÈRTZ jest trzecią grą w projekcie GIPF. Plansza gry utworzona jest z pierścieni, zaś trzy kolory kul tworzą wspólną dla obu graczy pulę. W każdej turze, gracz musi umieścić jedną kulę w wybranym przez siebie kolorze na planszy i usunąć jeden z pierścieni. Tak więc plansza ulega ciągłemu zmniejszaniu.
Celem gry jest zdobycie albo 3 biały, albo 4 szarych, albo 5 czarnych kul, albo 2 kul z każdego koloru. By zdobyć kule należy przeskoczyć jedną kulą nad inną (tak jak w warcabach). Brzmi to dość prosto, ale należy pamiętać, że obaj gracze używają tych samych kul, a plansza pomniejsza się z każdym ruchem. Tak więc, gracze nieustannie zmierzają do sytuacji, gdzie każdy ruch jest tym decydującym, jednym... Gdy zastawisz pułapkę na przeciwnika w złej chwili, możesz znaleźć się w potrzasku zamiast niego.
Tutaj, jak w żadnej innej grze znakomicie sprawdza się stare przysłowie: Kto pod kim dołki kopie, ten sam w nie wpada. Graj więc rozważnie!
Liczba Graczy: 2
Zawartość Pudełka:
- 6 białych, 8 szarych, 10 czarnych kul
- 49 pierścieni, z których składa się plansza.
- instrukcja
W 2000 roku MENSA uznała ZERTZa za najlepsza grę umysłową, a w 2001 roku GAMES Magazine nadał jej tytuł najlepszej abstrakcyjnej gry strategicznej.
Napisz swoją opinię
* Pola wymagane
Akceptuje politykę prywatności Warunki lub Anuluj